چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تأکید رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی مشهد بر لزوم جایگاه بانوان در برنامه‌ریزی شهری

  • کد خبر: ۱۳۱۹۸۴
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
تأکید رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی مشهد بر لزوم جایگاه بانوان در برنامه‌ریزی شهری
رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اهمیت ویژه جایگاه بانوان در دوره ششم شورای شهر گفت: سیاست‌هایی که شورا در حوزه بانوان و خانواده دارد، باید در برنامه‌های میان مدت شهرداری برای سه سال آینده گنجانده و منجر به پروژه‌های اجرایی و طرح‌های پیشران در این زمینه شود.

زهرا زنگنه | شهرآرانیوز؛ این روز‌ها بررسی برنامه میان مدت، یکی از دستورکار‌های اصلی در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر است؛ برنامه‌ای که قرار است خط و مشی مدیریت شهری در افق‌های پیش رو را تبیین کند و با ریل گذاری مناسب، مشهدالرضا (ع) را به جایگاه جهان شهری برساند. در همین راستا نقش بانوان در برنامه میان مدت موضوعی حائز اهمیت است و ساز وکار آن در کمیسیون بانوان و خانواده در حال بررسی است.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اهمیت ویژه جایگاه بانوان در دوره ششم شورای شهر گفت: سیاست‌هایی که شورا در حوزه بانوان و خانواده دارد، باید در برنامه‌های میان مدت شهرداری برای سه سال آینده گنجانده و منجر به پروژه‌های اجرایی و طرح‌های پیشران در این زمینه شود. این برنامه‌ها بر اساس مسائلی درنظر گرفته شده که در حوزه بانوان رصد شده و در نهایت تبدیل به راهبرد و طرح‌های پیشران در این حوزه شده است و البته باید با شاخص‌هایی همراه شود تا کنترل پروژه میسر باشد.

توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای امنیت بانوان

فاطمه سلیمی در جلسه بررسی ابعاد برنامه میان مدت در کمیسیون بانوان و خانواده افزود: با توجه به اینکه به مشهد، نگاه جهان شهری داریم، شورای شهر به سیاست گذاری در چهار سطح محله، شهر، کشور و بین الملل پرداخته است. در حوزه بانوان نیز همین نگاه وجود دارد. در این برنامه، بخش‌های مهمی مانند توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای امنیت بانوان در فضای زیست پذیری شهری تعریف شده است.

وی با بیان اینکه شهر باید برای حوزه بانوان در جامعه آماده شود و تطبیق پیدا کند، یادآوری کرد: یکی از اصول برنامه ریزی، توجه به استفاده کنندگان از پروژه هاست؛ بنابر این در نگاه مدیران برنامه ریزی باید به زنان که بیش از ۵۰ درصد جمعیت جامعه هستند، به عنوان مخاطب توجه شود و این، نشان دهنده عدالت توزیعی در استفاده از امکانات شهر است.

بودجه ریزی متناسب با اجرا

عضو هیئت رئیسه شورای شهر افزود: اقدامات و سیاست‌های پروژه‌ها در برنامه‌های میان مدت مطرح شده است. این اقدامات برای اجرایی شدن به ساختاری مناسب احتیاج دارد که باید در مجموعه مدیریت شهری درنظر گرفته شود تا بتوان نتایج و خروجی‌ها را رهگیری کرد. به طور کلی یکی از ضعف‌های ساختار شهرداری، کنترل پروژه در برنامه هاست که زیرساخت‌های آن باید تقویت شود. بودجه ریزی هم باید با برنامه‌ها و اقدامات اجرایی همخوانی داشته باشد تا در نهایت کل این حلقه متناسب با سیاست‌های نظام و رهبری معظم انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب تنظیم شود.

تعاملی بودن، نقطه قوت برنامه میان مدت

وی توجه ویژه به خانواده‌های پرجمعیت، دیپلماسی شهری، اشتغال و کارآفرینی بانوان سرپرست خانوار و همچنین لزوم داشتن نگاه ویژه در موضوع افزایش جمعیت در همه ابعاد مدیریت شهری را در این برنامه ریزی ضروری دانست و گفت: نقطه قوت این برنامه، تعاملی بودن آن است که از نظرات گروه‌های مختلف در آن استفاده شده است، ولی باید این برنامه منطبق با نظرات افراد فعال در حوزه اجرا هم باشد؛ زیرا اگر در زمان برنامه ریزی به ذی نفعان، منابع و امکانات و شرایط موجود به درستی توجه نشود، منجر به اجرا نشدن برنامه‌ها و هدر رفت منابع خواهد شد. سلیمی تأکید کرد: خلأ دیگر، توجه به حضور اتباع با توجه به جمعیت شایان توجه آن هاست که باید در سیاست‌ها اضافه شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->